dinsdag 18 maart 2008

Eerste stagedagen

Inmiddels zijn we in een zéér drukke en boeiende stage terechtgekomen bij Pasha Consulting en hun CityFashion project. De eerste dag hebben we meteen overlopen wat onze doelstellingen zijn voor in juni gerealiseerd te hebben, een eerste deadline voor de nieuwe online versie op http://www.cityfashion.tv ligt op volgende week vrijdag. Enkele nieuwe features en een optimalistie van de website (snelheid, dataverbruik en usability) behoren tot die release.

Indrukwekkend ook om te zien hoe dat allemaal in elkaar zit op technisch vlak zowel als op het gebied van marketing. Het is mij nu duidelijk geworden dat een bedrijf rendabel moet blijven (worden in het geval van CityFashion.tv) en dat is een verandering in denkwijze als je voor de school projecten maakt of op freelance basis werkt aan een project als CityFashion. Leuk ook dat we betrokken worden bij het project in de communicatie/project managment en het sales gedeelte met bijhorend content-managment systeem.

Bij mij ligt de focus op de frontend applicatie die gemaakt wordt in Flex. Dit is enorm interessant omdat dit perfect ligt in de lijn van wat ik echt wil gaan doen. RIA's maken en liefst ook desktop based met behulp van Adobe Air en ook daar gaan we bij Pasha voor zorgen op termijn! Niet puur programmeren dus maar creatief programmeren! Zalig

Ik ben super enthousiast over de stage en de mate van betrokkenheid van Nick en mezelf tot dit project. Het beloven leuke en leerrijke maanden te gaan worden...

Ik ga vanaf volgende week zeker ook tijd proberen te maken om te tonen aan wat ik nu precies bezig ben.

Tot dan

Geen opmerkingen: